utorok 19. mája 2009

Slnko, more, Galaxidi...

V sobotu sme opustili Solun a vydali sa na juh pevninskeho Grecka.
Mohutny Olymp bol stale pokryty snehom a udolie rieky Tempe pripominalo skor skandinavske hory. Cez mesta Larisa a Lamia sme dorazili k Thermopylskemu priesmyku, len co by kamenom dohodil od miesta slavneho stretu (nielen) Spartanov s Perzanmi. Obisli sme ho a presplhali kopce, aby sme sa ocitli pri Korintskom zalive.

Mestecku Galaxidi dominuje kostol Agios Nikolaos, ale na krase mu pridavaju hlavne palacove vily, pripominajuce davne bohatstvo tohto centra stavby lodi. Male namorne muzeum nam priblizilo historiu mesta. Po kratkej prechadzke sme zakotvili v pristavnej taverne s bohatym vyberom morskych plodov. Vitazi stale grilovana chobotnica :).



Ubytovanie sme mali zabezpecene mimo mesta, v 4**** hoteli s bazenom na kamienkovej plazi s cistou sviezou vodou. Nik taky luxus necakal, bolo to viac nez mile prekvapenie.
Malicky hacik = nemali sme plavky (niekto si neprecital info k zajazdu:). Vse sa da riesit, ked sa chce... len mne sa prestalo chciet, ked som zistila, ze na plazi nie sme samy - boli tam este morski jezkovia... takze zatial co sa Ida hrala na morsku pannu, ja som si zbierala muslicky :)



Vecer sme sa opat vratili do Galaxidi – vysvieteny pristav, hudba a vone tavern, teplo, bezvetrie, zmrzlina. Vtedy sa ma zmocnil pocit, ze mam letne prazdniny... a stale ma to nechce prejst :).

Tento super den zakoncila mnou uz dlho opominana cinnost = sledovanie TV.
Grecko tu noc zilo finale show Eurovision, meno Sakis sa sklonovalo vo vsetkych padoch... ano mami, to je ten uzasny 36rocny "najsexi muz planety" z tvojho mailu - vraj vie aj spievat a tancovat... nooo, ved kto nevidel: http://www.youtube.com/watch?v=RnAJjXuY5YM myslim, ze o nic neprisiel... ja som fandila Norsku a to aj vyhralo, mam asi mainstreamovy vkus:)...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára