piatok 24. apríla 2009

Just a quick summary...

...vsetkeho, co sa za posledne dni udialo:

Pozrela som vsetky vyznamne mesity (Hagiu Sofiu, Novu, Modru, Suleymanovu, Tulipanovu, Princovu, Kaledovych bratov, Eyupovu...) a uznavam, ze su to nadherne stavby... ale akosi sa uz tesim, az sa z dvoch vezi stane jedna a polmesiac naberie opat tvar kriza, islamu nateraz celkom stacilo :)



Pochutila som si na skvelych jedlach, od drahych restauracii, kde len predkrm stoji viac ako u nas 3-chodovy obed... cez prijemnu cerstvu rybu na rybom trhu... az po pristavny fastfood, kde odporucam slavky plnene pikantnou ryzou s citronovou stavou (4ks za 1euro!), slavny "Fishkebab"=grilovana makrela v chlebe so zeleninou (2eura) a najlepsie je zapit to cerstvym ovocnym dzusom (1-2eura)... ale obcas staci len tak si posediet v kaviarnicke, kym si Ida popije svoje piccolo :)



Presla som sa spletitymi ulickami Haremu v starom aj novom sultanovom palaci... povodny bol uplny "raj na zemi", nadherne ladene farebne kachlicky, pastva pre oci... vedeli ste, ze v case najvacsej slavy tu bolo vaznenych cez 1000zien z celeho sveta... a posledne sa dostali von az v roku 1905!!!



rekutrala som bazary (Velky, Egyptsky aj ten pod Modrou mesitou), popozerala ponuky, zvazila ceny, odolala sladkostiam, fetovala korenie a nakoniec kupila asi 1,5kg tabaku v 8prichutiach! Dufam len, ze mi ho na hranici nezhabu :):):)




























- poucila som sa (zial aj na vlastnych chybach), ze Turkom netreba verit a ze je to raz a zas vsetko len o peniazoch... takze ked davate euro z ruky, sledujte ho az do poslednej sekundy, lebo tu sa z 10eurovky v sekunde stane 5eurovka a uz to akosi ziadne zaklinadlo spat nezvrati... nezdvihajte kefu, ktoru upusti okoloiduci cistic topanok, lebo nielenze vam na znak vdaky neocisti boty, ale este pridete aj o svojich 20euro, ktore vam len tak vytiahne z penazenky...



-

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára